Bij onderwijs en opleiding gaat het nooit om het recht van de sterkste of grootheid die door marketing is bereikt.

Algemene keteninformatie

Vakrijles en kwalitatieve toetsing staan in directe verbinding met ongevallen en gedragingen in het verkeer.
Velen zijn het hier niet mee eens en maken daardoor afwijkende keuzes die op lange termijn tot meer verkeerongevallen leiden.
Draagvlak betekent niet het aantal leden in de rijscholenbranche, maar het aantal lijden (leed) in het verkeer.
Het aantal jaren werk en/of rijervaring is niet vanzelfsprekend aan kwaliteit onderworpen. Ook de wijze van onderzoek elders, bleek geen wetenschap te zijn die naar minder verkeersdoden in het verkeer leidde.

Te weinig kennis en scholing op verschillende vlakken, zijn de aanleiding tot groepsverzet en weinig (persoonlijke) ontwikkeling.
De informatie op deze website is om die reden (voorlopig) alleen beschikbaar voor onderwijsdeskundigen van de CCA-onderwijsketen. Dit besluit moesten we nemen, om te voorkomen dat CCA-verkeersveiligheidsinformatie, met alle goede bedoelingen, omgedraaid wordt naar commerciële (bedrijfs)belangen elders.
Groot worden door zakelijke marketing is geen recht eisen naar vakinhoudelijke professionalisering ergens naar toe.
Professioneel zijn is een continu proces en gaat over beroepsinhoud en kennisontwikkeling. Om die reden is de onafhankelijke waarborging van de CCA-onderwijsketen noodzakelijk.

Iedereen draagt zijn of haar eigen steentje bij en we vormen samen een rots. Een eigen gevormde rots is geen bewijs die leidt naar een betere rijscholenbranche. De waarde wordt in alle gevallen bepaald door de verkeerszekerheid die in de basis wordt (aan)geboden.

De CCA-onderwijsketen is het doeltreffende resultaat van 10 jaar Dutch Lapétus project en (daarna) 10 jaar Dutla pilot ontwikkeling. Het blijkt het meest effectieve middel te zijn om verkeersongevallen in de toekomst te voorkomen. Het is ook het langstdurend onderzoek ooit.

Fundamenteel wetenschappelijk onderzoek blijkt ons helicopterview van observatie, systematisch en experimenteel wetenschappelijk onderzoek te zijn, (kennis over kennis).
Dit leidt naar andere verdeling en betere besteding van overheidsuitgaven.

Serieuze of enthousiast geïnteresseerden kunnen vragen mailen naar a.joostens@onderwijsketen.nl of d.kolk@modulaironderwijs.nl Deze worden aan onze werk en themagroepen toegelaten en aan de CCA-onderwijsketen toegevoegd.

Graag tot ziens